mandag 17. mai 2010

Hipp hipp heisann hurraaaa!


Først vil jeg gratulere alle med dagen! 

Vi har hatt en aldeles nydelig dag sammen med alle vi er glade i.
Dagen startet med forberedelser til middagen i ettermiddag. Og her er bordet ferdig dekket. Ble et enkelt bord med lys, 17.Mai servietter og nydelige blomster.



Så måtte bunaden på plass da!
Jeg har en Løken bunad/drakt som jeg fikk til min komfirmasjon. Må bare si at det er så deilig å ha noe å ha på seg! Husker tiden før jeg fikk bunad. Syns det var like pes hvert år å dra på shopping til denne dagen. Når man har bunad har man alltid noe i skapet til slike anledninger!





I år skulle vi se på Sarah i toget. Siden de flyttet i sommer har hun byttet skole. Det som var så utrolig deilig var at toget gikk 11.45, og ikke 8.30 som på hennes gamle skole!
Deilig å ha litt tid hjemme på formiddagen!

Her venter vi på toget!




Fanen til Slevik skole, som Sarah går på.




Her har vi toget. Et lite koselig tog som passerte på to minutter :)




Sarah:




Her sitter godgutten i matrosdressen sin og speider etter det toget.







Stolte foreldre som er ute å viser fram skatten sin.




Etter at vi så på toget i bygda tok vi ferden inn til Fredrikstad. Marcus ville bli med oss.


Toget i byen var litt større enn det på Slevik. Og mange hadde vært kreative:




Så møtte vi bestefar, bestemor og onkel.
Her er bestefar ute og triller:




Marcus og jeg fikk oss en kjempesmokk!
Det er jo tross alt barnas dag! Eller hur?!:)





William tar seg en god lur i vogna si. Mange inntrykk som må fordøyes...




Etterpå var det laksemiddag hjemme hos oss!

Bestemor, bestefar og Williamsen:



Mormor og Williamsen:



Her sitter vi ved bordet og koser oss!




William fikk is i dag også! Jeg sier igjen: på barnas dag skal barna kose seg ! Bestemor og onkel syns det er artig ser vi :)




Til kaffen hadde vi deilig sjokoladekake med bringebær som jeg bakte i går. I tillegg hadde vi rester fra konfirmasjonskaken til Marcus.





Så hadde vi nydelige jordbær med is. Se på den flotte fargen! Jeg gleder meg sånn til det kommer norske bær!!!!! Elsker jordbær!!



Bætte er også glad i jordbær ;)




Hatten til bestefar passet perfekt! Eller?!




Her er en del av gjengen samlet på gulvet. Stapp mette alle sammen.



Avslutter dagens innlegg med å vise dere at vår tidligere innekatt, Casper har blitt en skikkelig jeger! Han kom nemlig hjem med sin første musefangst i dag! Vi ble sååå stolte, selv om vi syns synd på musa da :(




Vil få takke hele familien for en fantastisk flott dag! Vi er såååå glade i dere alle sammen!



4 kommentarer:

  1. det var så utrolig koselig dag tante, glad i deg å.

    SvarSlett
  2. Så bra at du koste deg jenta vår. Sov godt!!!

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere også har hatt en perfekt 17.mai feiring :) Veldig gøy å følge med deg/dere på bloggen din. Mange klemmer fra Kristine

    SvarSlett
  4. Hei Kristine!

    Takk for hyggelig kommentar!

    Vi hadde det topp i går! dere og vel?

    Håper dere har det bra!

    Stor klem

    SvarSlett