onsdag 7. april 2010

Vel hjemme igjen!

Da var ferien over, og vi er hjemme hos alle gulla våre! Vi har hatt en helt fantastisk tur i en nydelig by! Reisefølget vårt, Jonas og Sarah var også helt supre. Utrolig hvordan vi har fått ting på stell! Alle har vært strålende fornøyde hele tiden, og vi har blitt om mulig enda mer glad i de gode vennene våre ;) Vi har spist og drukket MASSE godt hele tiden! Kunne ikke hatt det bedre! Tenkte å vise dere litt hva vi har fått med oss. Skal prøve å ikke lege det for langt, men kan ikke love noe;)

Vi dro fra Rygge lufthavn kl 08.00 på lørdag morgen. Jonas og Terje startet med en frokostpils:
Jonas på flyplassen klar for tur!

Våren var i god gang i Budapest med 16- 17 grader og sol i to dager. Mandag og tirsdag regnet det, men vi hadde lagt opp løpet perfekt, så det gjorde ikke noe med litt småregn! Det viste seg at Hotell Mariott lå midt i smørøyet både i forhold til hovedhandlegaten og Donau. Vi hadde utsikt over elven og rett mot slottet. Terje har vært vår supre reiseguide!

Utsikt fra hotellrommet.

På lørdag var det litt orientering i byen, og god mat og drikke. Denne kvelden spiste vi på en flott resturant, og alle spiste villsvin! Kjempe godt og mørt kjøtt. Så ble det selvsagt rødvin til. Vi avsluttet med verdens beste passjonsfruktmojito på hotellet før vi tok kvelden.

På søndag var vi på vårmarked hvor de hadde alt mulig rart. Både suvernirer, mat, kaker og alt annet du kan tenke deg! Vi spiste lunsj her også. Kylling og løk med masse deilig krydder. Høres ikke så godt ut, men det var fantastisk!

Kjempekringler!!!

Måtte selvfølgelig også prøve den rare rullekaken som alle turistene gikk og knasket på. Det var en type hvetedeig som de grillet og strødde på sukker/kanel, nøtter eller kakaopulver. Ble kalt "sweetcake".
Denne var bare sååååå god!!!

Sarah og jeg koser oss!

Her viser Jonas hva de solgte av mat! Hanetestikkelstuing!!!! Tror ikke det var det som det gikk mest av men...

Så måtte vi jo prøve litt av hver som de hadde i bodene:

Terje og jeg ble også lurt til å få tengnet karikaturtegning av oss:

Og her er resultatet:

Så var vi oppe og så på slottet. Der fikk vi også vinsmaking. Fire gode eksklusive vin for bare 90 norske kroner pr.pers!

Rød, rosè, hvit og dessertvin.

Her koser vi oss!

På lørdagskvelden dro vi på en resturant litt utenfor hovedsentrum som het Sir Lancelot. Her reiste vi langt tilbake i tid. Fikk mat servert på et stooooort trefat. Masse forskjellig kjøtt, fisk og grønnsaker. Vi fikk på smekker og måtte spise med fingrene! Kjempe opplevelse, som er et must å få med seg i Budapest!

Her får Jonas hjelp med smekken.

Terje koser seg.

Mmmmmmmmmmm....

Så var alle mette!!!!

Men vi hadde plass til en passjonsfruktmojito og et glass vin på hotellet som en fin avsluttning på dagen!

På mandag dro vi på et gammelt kurbad som hadde basseng både inne og ute i alle varianter og forskjellige mineraler i. Litt kald å gå rundt i bikini når det regnet, men det gikk. Vi tok også 40 min klassisk massasje og sauna.

Vi tok lunsj på Italiensk pizzeria som vi også dro tilbake til på kvelden :)

Lunsj:

Kvelds:

Tirsdag skulle vi hjem, men flyet gikk ikke før 18.00, så det ble en dag med shopping og is.

Var også en tur i markedshallen. Masse rart i bodene, men det som tok kaka var kjøttdiskene!!!!
De solgte alt mulig fra andehoder til andeføtter og innmat! Ikke direkte fristende!!

Her er vi i markedshallen.

Så bar det hjem til Dalekroken der William, Kira og Casper ventet på oss! Kjempekost å komme hjem igjen! Det er som de sier; Borte bra, men hjemme er best :)

Vil få takke Jonas og Sarah som gjorde at vi hadde en kjempetur!

Dette ble veldig mye, men ikke lett når man har hundrevis av bilder ;)

I morgen skal jeg vise dere noe av det vi kjøpte med oss hjem!

Ha en fin kveld alle sammen!