torsdag 29. april 2010

Flere skatter


Har nok en gan fått noen skatter av mamma! Det meste er etter min bestemor og oldemor.




Denne børsten er av sølv. Var helt sort da jeg fikk den, men med en omgang sølvpuss ble den som ny. Lurer på hvordan det var å gre seg med dette. Ligner mest noe man børster hester med :) Prøvde den selv, og jeg skal si jeg måtte holde på en stund. Ser for meg bestemor sittende foran speilkommoden sin med hestehale og gre og gre i lang tid. Akkurat som på gamle filmer!



Dette er en gammel te- sil. Kjempe nydelig. 


Her er et saltkar til å henge på veggen. Vet det fantes en til, enten til sukker eller hvetemel, men den gikk i gulvet for noen år siden.

I dag skal det diktes her i huset. Skal i hverfall gjøre et forsøk på å lage en sang til Marcus. Sliter allerede med hvilken melodi jeg skal gå ut i fra. Må nok få litt hjelp av Terje, som er en kløpper på rim ;)
Så skal det lages forside til sangheftet. Det er mere noe jeg liker!!!


Ha en fin dag! Nå er det snart helg! Igjen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar