tirsdag 20. september 2011

Regn og torden = pizzatid


I dag skal jeg dele en deilig pizzaoppskrift med dere.
Denne fant jeg inne på LCHF_bloggen.

Man får lyst til å kose seg litt ekstra når det er tordenvær ute, og det gjorde det i går.
Synes det er ekstra koselig å tenne masse te- lys, fyre i peisen, dele et lite glass rødvin 
og spise hjemmelaget pizza!

Ja tro det eller ei, så ble denne nokså god.
Selvfølgelig ikke som pizza bakt på hvetemel, men en meget god erstatning!



Dette trenger du:

- 4 egg

- 2 dl revet ost

- 4 ss kremfløte

- 1 ts bakepulver

- 2 ss fiberhusk

- 2-3 ss sesamfrø

- 1/2 ts salt 

- 2 ss olje

- Krydder etter eget ønske. 
Jeg brukte basilikum og chillikrydder.






Slik gjør du:

-Dersom du ikke har ferdig malte sesamfrø, knuser du dette i en morter

- Bland alt i en bolle.

- La røren svelle i 15 min.

- Sett ovnen på 250 grader.






- Smør "pizzarøren" jevnt over en bakepapirkledd stekeplate.

- Stekes til bunnen er gjennomstekt og gyllenbrun.




_ Ta så på det du måtte ønske av fyll.

På vår ble det tomatsaus, revet ost, mozarellaost, peperoni og løk.

- Settes inn i ovnen igjen, og stekes til osten er smeltet,










Ser ikke dette godt ut, så vet ikke jeg ;)
Eller hva syns du??


 Her er gutta mine klare for pizzastund!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar