lørdag 29. oktober 2011

William 2 år!

I dag er det bursdagsfeiring!
William blir nemlig 2 år i dag.
Helt utrolig at lille gullgutten er så stor alt. 



Det var en liten gutt som ble overrasket når vi kom togende inn på morgenkvisten med kaker, lys, presang og sang!


Dagen i dag har William feiret med sine gode venner.
Fikk mange flotte presanger, og gutten var strålende fornøyd!


Pølser, brus og masse kaker hører selvfølgelig med når den beste gutten i verden har bursdag ;)






Jeg lagde cake-pops.
Disse falt i smak hos både store og små.

Vil du vite hvordan disse dekorative lekkerbiskene ble til??

Her har du oppskriften:




Du trenger:

-Et ferdig butikklaget sukkerbrød

-Sjokoladetopping/ glasur

-Sjokolade til glasur 

-Strøssel

-Trepinner





Slik gjør du:

-Smuldre kakebunnen i en bolle. 

-Tilsett glasur og kna dette til en fast deig.





-Rull passe store kuler og legg disse på et fat.

-Settes i fryseren i minimum 30 min.


-Smelt sjokolade i en kjele.

- Dypp enden på pinnen i glasuren og trykk de inn i kaken.


-Dypp kulen i sjokoladen, unngå å røre rundt med kulen, da det kan falle av smuler.


-Dryss på ønsket strøssel, og stikk de i en isoporbit der de står til 
glasuren er stivnet.


Jeg serverte de i en vase som jeg hadde isopor i!

Genialt for små troll!


1 kommentar:

  1. Gratulerer med en 2 åring i hus! Han er så skjønn! :) Cakepops er så dekorativt! Jeg laget det til forrige bursdagfeiring, og skal love deg de falt i smak! Voldsomt mektige bare ;)

    SvarSlett