tirsdag 4. oktober 2011

Biff stroganoff

I går var de 7 uker siden vi startet med lavkarbo, og det har vært 7 herlige uker!
7 uker med messe energi, 7uker med masse deilig mat og 7  uker uten magetrøbbel.


.Jeg er en av de som sliter, eller slet med magen. Har vært gjennom utallige tester for å finne ut hva det er som ikke stemmer, men etter eget prosjekt med lavkarbo er jeg så og si helt fin.
Hender jeg har litt vodt innimellom, men da kan jeg takke meg selv. Jeg tåler nemlig heller ikke sukkerfrie pastiller, tyggis o.l. Det holder med en pastill det, så er dagen ødelagt.

Gårsfeiret vi 7 uker med biff stroganoff med blomkål purè.
Blomkålpurè går det mye i, og jeg har ikke telling på hvor mange blomkålhoder som har mått bøte med "livet" under denne kuren. Blomkål har fått en helt annen betydning for oss. Både William og vi elsker det!

Her har du oppskriften:

- 1 blomkålhode

- Fløte

- Salt og pepper.



Slik gjør du:

-Kutt bokolien i små biter og legg de i en kjele.

-Hell på fløte til det nesten dekker.

-La det koke til brokkolien blir godt kokt.

-Bruk en stavmikser og kjør til det blir en jevn og fin purè.

-Smak til med salt og pepper.



Dette serverte vi sammen med 

Biff stroganoff:

Dette trenger du:

- 800 gr storfèkjøtt i strimler

- 150 gr sopp

- 1/2 løk

- Buljongterning

- 1/2 dl  hakkede hermetiske tomater

- En boks rømme

- Salt/ pepper

- Johannesbrødkjernemel til jevning

- Litt sukkerkullør for farge






Slik gjør du:


- Brun kjøttet lett i litt smør og ha det i en kjele.


- Stek sopp og løk.


- Ha i Tomater, rømme og buljong.


- Smak til med salt/ pepper.


- Tilsett jevning av Johannesbrødkjernemel.


-Tilsett litt sukkerkullør til ønsket farge, og la dette putre i 20 min!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar