fredag 18. juni 2010

Frustrert og sliten mamma

Denne uken har vært en tøff uke. Vesle gutt har jo som jeg har nevnt tidligere begynt å få tenner. Nå har to små riskorn dukket frem, og han er søtere enn noen sinne. Men det har ikke bare vært fryd. Stakkars liten har jo så vondt i munnen sin! Jeg har smurt og smurt og smurt og smurt med dentinox både dag og natt. Vet ikke hvor mye det hjelper, men jeg smører i alle fall. I tillegg til dette har det forbaskede forkjølelsen kommet tilbake. Og tannfrembrudd og forkjølelse med hosting snørring og feber er en meget dårlig kombinasjon. Stakkars lille gutt. Han er jo litt av et matvrak til vanlig, men denne uka har han kun plukket i seg litt. Vi har prøvd alt mulig. Fra is, boller, brødskiver, middag, frukt og annet som han vanligvis legger i seg med goood lyst. Heldigvis er han flink til å drikke da!

Det eneste han har villet er å sitte på fanget. Visst jeg eller Terje forlater rommet setter han i med et illskrik.

Om natten har det egentlig vært værst. Han har ikke funnet roen, og dermed sovet veldig lite. Han skal helst ligge inntill mamman sin stakkar.

I går toppet det seg helt for meg, grunnet mangel på søvn. Jeg var sååå sliten og hadde meget kort lunte... Da var det en snill bestemor som tilbød seg å ha han over natten og på dagen i dag sånn at vi skulle få sovet! 
Å guuud så deilig med en hel natt søvn!!

Kan ikke huske sist jeg har sovet så godt!
Våknet i dag tidlig kl 07.00, men bare snudde meg rundt og sov til 11.30.
Nå er jeg et nytt og bedre menneske!

I går når vi skulle legge oss følte jeg meg som verdens værste mor som sendte bort sønnen sin til fordel for egen søvn. Terje som er støttende og god beroliget og trøstet meg og sa det var kun de beste mødrene som gjorde sånn for barna sine. " Du er jo opplagt og i form til å ta deg av han i morra du da elskling!" sa han!
" Og det er de beste mødrene som gjør sånn"! Takk Terje for at du kommer med så mye klokt i en slitsom tid!

Dette var litt frustrasjon fra meg!

I dag går Terje til ferie, og vi skal are kooose oss og være hjemme. Ikke store ferieplanene i år!
Vi har jo et helt hus og jobbe med, og i morra kommer en graver som skal se på tomta slik at vi får planert ut!

Ønsker alle en god helg!
 Og god ferie til dere som har det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar