mandag 29. august 2011

Lavkarbokylling.

Vi har som mange andre hevet oss på lavkarbobølgen.
Etter en uke med dette merkes det allerede positivt på kroppen.
Jeg har slitt med mageproblemer i lang lang tid, og prøvd det meste når
det gjelder medisiner, helsekost, yoghurter o.l.

Etter en uke med svært lite karbohydrater merker jeg stor bedring på magen.
Energinivået og humøret er også på topp.

Ønsker du mere informasjon om dette med lavkarbo er det bare å google på nettet. 
Det er masse informasjon der ute.

I dag skal jeg dele en selvkombonert middagsrett med dere, som ble super god, og som metter lenge!




Dette trenger du:

Ca 100 gr sopp
3 kyllingbryst
1 vårløk
Brokkoli
Fetaost (jeg brukte fetaostblokk)
3 dl creme fraiche
Meierismør
Salt og pepper
Cajennepepper




Slik gjør du:

-Stek soppen i tørr stekepanne slik at den slipper vannet.

-Tilsett en god klatt meierismør.

-Ha soppen tilside, og stek terninger av kyllingfileene i meierismør.

-Tilsett så kuttet vårløk, blomkålbuketter, sopp, cereme fraich.

-Smaksett med salt, pepper og cajennepepper.

-La dette putre noen minutter.

-Ha i fetaost noen minutter før det er klart til servering! 



Du kan sikkert bruke det du har i kjøleskapet av grønnsaker. 
Feks paprika, minimais o.l.
Kan serveres med ris, salat, brød visst du ikke er opptatt av lavkarbo!




Velbekomme!

3 kommentarer:

  1. Hei! Nå er det lenge siden jeg har titten innom bloggen din. Utrolig nydelig bryllupsbilde av dere! Blir glad av å høre at dere har hevet dere på lavkarbobølgen og ikke minst merker bedringer allerede! Jeg er av samme ulla. Har hatt mageproblemer i mange år og aldri funnet ut av hva som feiler meg. Lavkarbo er løsningen! ;) Kyllingretten ser kjempe god ut btw!

    Ha en nydelig dag!
    Klem Linn

    SvarSlett
  2. Hei og tusen takk for koselig melding! Er mye innom bloggen din og får litt tips! Har spist sååå masse god mat dennecuka! Dette er virkelig en livsstil vi kan leve etter!!!

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. Det så godt ut, Maria. Må si jeg liker bloggen din veldig godt. Jeg er innom en del blogger, og noen skiller seg ut...og det synes jeg din gjør. Den er kos, og du utsondrer en optimisme og godhet som smitter. Man får jammen litt energi og lyst til å gjøre noe..he he
    Du har en fantastisk nydelig familie, og et fantastisk hjem. Ikke minst er du veldig vakker.....
    God helg til deg og dine
    Stor klem fra Monica Nilsen

    SvarSlett