mandag 20. august 2012

Sommren er lagret!


Her for litt siden var vi på en bondegård i nærheten som solgte grønnsaker og jordbær.
Tenkte da at siden jeg ikke kan spise så mye jordbær nå som jeg ammer, så kan vi lage syltetøy.

Vi kjøpte en kasse og syltet i vei!
Eller rørte som det egentlig er.

Og det er jo så utrolig enkelt og kjempe godt!







 Slik gjør du:

- Du trenger 2 liter bær til en pose frysepulver.
(Jeg brukte Certo sin variant som er å finne i alle dageligvarebutikker.)

- Vask og rens bærene, og del opp de største i mindre biter.

- Jeg har Kitchenaid som gjorde rørejobben for meg.
Pulveret drysset jeg opp i litt etter litt mens maskinen rørte.

Tilslutt smakte jeg til med stevia.

Smaker fortreffelig på nystekte vafler, brødskiva, på cottagecheesen, yoghurten o.l.
Eller en skje rett i munn når søthungeren melder seg :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar